AZ
EREDETI RAKÉTA EMBER: DAVID ADAIR
– Az
előző epizódban megismert David Adair története folytatódik.
Miután a Légierő magas rangú tisztjei tudomást szereztek a
tizenéves fiú forradalmi újításairól, támogatást ajánlottak
neki. A közösen megkezdett rakétafejlesztési
munkálatok során azonban nem várt nehézségekbe ütköztek és a
fiatal fiú hamarosan a 51-es körzet mélyén találta magát, ahol
nem mindennapi események közepébe csöppent.
Wilcock:
Köszöntelek benneteket, ez itt a Kozmikus Közzététel. David
Wilcock vagyok, és újra itt van velem David Adair, úgyhogy vágjunk
is rögtön bele. Szerintem
kezdjük
mindjárt az elején, hiszen
a te történeted nagyon jelentős. Kérlek, vezess rajta
végig bennünket.
David
Adair:
Igen, események egész láncolatáról
van szó.
Anyám ápolónő volt – 1966-ot írunk – és ő volt a felelőse
egy szívkoszorúér ellátásért felelős osztálynak. Anyám
harmadik műszakban dolgozott este 11-től reggel 7-ig. Volt egy
öregebb, 95 éves betege, Irving-nek hívták. Ott volt vele a
felesége, Arizona is és volt egy fiuk, akit Curtis-nek hívtak, aki
olyan reggel három felé jött be, hogy megnézze az apját. A
vezetékneve LeMay volt.
Wilcock:
Ejha!
Adair: Vagyis Curtis LeMay szüleiről beszélünk.
(Szerk.
- Curtis LeMay az USA Légierő négycsillagos tábornoka volt. A II.
világháborúban személyesen is részt vett rendkívül veszélyes
légitámadásokban Európa felett. A parancsnoksága alá tartozó
katonák szerint ő volt a legkiválóbb parancsnok a légiharcok
során, de már szinte emberfeletti brutalitás és agresszivitás
jellemezte. Később átkerült a csendes-óceáni hadszíntérre,
ahol ő vezette a II. világháború legbrutálisabb légitámadásait.
Ő volt a kiagyalója és kivitelezője a hatékony, de rendkívül
vitatott megítélésű szisztematikus stratégiai bombázásoknak a
csendes-óceáni és Japán-szigetek elleni légitámadások során.
Parancsainak következtében becslések szerint több mint 500 000
civil vesztette életét. Saját bevallása szerint is, ha az USA
elvesztette volna a háborút, minden bizonnyal háborús bűnök
miatt ő sem kerülhette volna el a felelősségre vonást. Személyes
filozófiája alapján
a
rengeteg legyilkolt civilt nem tekintette ártatlan áldozatnak. A
háborút követően a Stratégiai Légiparancsnokság vezetőjeként
az ő irányelvei szerint fejlődött fel az USA légierő flottája
és szervezeti egysége. A megemelt költségvetés és a pilóták
számára bevezetett kemény kiképzési módszerek eredményeként
egy modern, hatékony légierő jött létre a keze alatt. Hangos
támogatója volt a nukleáris bombázásoknak nemcsak a kubai válság
idején, hanem általánosságban véve is, emellett ugyancsak
támogatta a katonai űrprogramok létrejöttét, főként a műholdas
megfigyelés és elektronikus hírszerzési adatgyűjtés okán.
LeMay hivatalos életrajza ugyan nem említi, de feltételezhető,
hogy sokkal több mindenről lehetett tudomása, ugyanis ő is azon
emberek körébe tartozik, akiknek a neve gyakran felbukkan,
ha titkos űrprogramok kerülnek szóba...)
Anyám
ápolónő volt az intenzív osztályon és mivel a harmadik műszakba
volt beosztva, Curtis LeMay édesanyámon keresztül tudott bejutni a
szüleihez. Így aztán összebarátkoztak. Reggel három körül
jelent meg, mert hát ugye már akkoriban is voltak paparazzik, stb.
És hát tudod, ő a Légierő egykori vezérkari főnöke, a B-52-es
bombázók tervezője, a Stratégiai Légiparancsnokság alapítója...
a fickó kezében volt némi hatalom. Szóval összeismerkedtek
anyámmal és beszélgettek, kellemes fickó volt. És ő megkérdezte
anyámtól: „Na, és mi a helyzet a családdal?" Ő meg azt
mondta: „Hát, van egy férjem és három fiam. Két fiam között
csupán egy év a korkülönbség, ők eléggé normálisak. A
legfiatalabb viszont, na ő egy kicsit másmilyen." És Curtis
erre azt mondta: „Hát az hogy lehet?" Anyám meg azt
válaszolta: „Ő kint repked ezekkel a rakétákkal a legelőn, és
ezek elég nagyok és elég gyorsak." LeMay megkérdezte: „Na
és milyen nagyok ezek?" Anyám meg: "Oh, az én
magasságomnak a kétszerese."
Erre pedig azt válaszolta: „A
fenébe, az elég nagy." Anyám meg: „És a fiam mindig leír
mindent." Ez pedig már felkeltette Curtis figyelmét. Azt
mondta anyámnak: „Leírogatja ezeket egy könyvbe?" Anyám
meg: „Igen, van egy nagy jegyzetfüzete, 93 oldalas." „Be
tudnád hozni egyik éjszaka és belenézhetnék én abba?"
Úgyhogy anyám egyik éjjel bevitte. Elmentem lefeküdni, mert
másnap iskolába kellett mennem, így aztán azt sem tudtam, hogy a
füzetem eltűnt. Anyám hazaért reggel 7-kor és visszatette a
helyére. Soha nem is tudtam meg, hogy eltűnt. Szóval Curtis
megnézte. Elkezdte átlapozni, és ő maga is elég okos fickó
lévén
azt
mondta: „Öregem!" Odafordult anyámhoz és azt mondta: „Nincs
itt egy fénymásoló?"
Wilcock:
Ha, ha:)
Adair:
És lefénymásolta a füzet egyharmadát. Hála a jó égnek, hogy
nem másolta le az egészet! De nagyjából az egyharmadát lemásolta
és elvitte magával a Battelle Memorial Intézet-be, ami az
otthonomtól kb másfél órányira volt. Ott van egy nagy agytröszt.
Wilcock:
Mi olyat látott a könyvben, amin megakadt a szeme? Csak
kijegyzetelted azt az 1800 könyvet, amit a könyvtárban olvastál?
Adair:
Nem. Ahhoz, hogy meg tudjam csinálni, amit akarok, mindent a
nulláról kellett kezdenem. Úgyhogy kiindulásként extrapoláltam
az információt és belekezdtem a saját matematikámba. Aztán
pedig az elektromágneses fúzió összetartásával kezdtem
foglalkozni.
Wilcock:
Az űrutazás céljából?
Adair:
Igen, a nap, az elektromágneses mezők összetartásával. Úgyhogy
Curtis elvitte a lefénymásolt oldalakat a Battelle Memorial-ba és
megkérdezte ott a srácokat: „Na, szerintetek ez csak
macskakaparás, vagy valami fontos dolog?" Nekik meg az első
reakciójuk az volt, hogy „Ki ez? Ki volt az, aki leírta ezeket?"
Ő meg azt mondta: „Valami kölyök, akik rakétákat ereget a
legelőn." Ők meg: „Te jó isten!" Úgyhogy LeMay
megkérdezte: „Ez tényleg igaz?" Ők meg azt mondták: „Igen.
Szeretnénk találkozni ezzel fiúval." Ekkor kezdődtek a
dolgaim LeMay-jel.
Wilcock:
Szóval LeMay emberei azt gondolták, hogy te tulajdonképpen
találtál egy módot az elektromágneses fúzió tárolására. Ezt
nem csinálták abban az időben? Milyen eredménnyel jár ez,
ha működőképes?
Adair:
Los Alamos-ban volt néhány ember, aki ilyesmin dolgozott. De amit
LeMay látott, az a Battelle-nél dolgozó fickók szerint azt
jelentette, hogy jó irányba haladok és minden bizonnyal egyre
közelebb és közelebb kerülök a megvalósításhoz. És eléggé
meg voltak döbbenve, hogy nem valamelyik szervezetnél vagy
ügynökségnél dolgozom, meg ilyesmik. LeMay agya azonban valami
máson
járt. Megérezte, hogy egy általa meghúzott merész lépéssel –
vagyis azzal, hogy finanszírozna engem és biztosítana mindent,
amire szükségem van – végül olyasminek a birtokába jutna, amit
olyan nagyon rég
szeretett
volna – ez pedig nem más volt, mint a sebesség. A roppant nagy
sebesség elérésének lehetőségét kereste, mert volt egy kifejezés, amit 1971
előtt még sohasem hallottam: „első csapás". Úgyhogy azt
gondoltam: „Hát, kölyök vagy, 15 éves és valaki biztosítani
akar a számodra mindent, amire csak
szükséged
van? Gyerünk, vágj bele." Nem hiszem, hogy nemet mondanál
ilyesmire. És néhány kritikus azt mondaná erre: „Ezt a rakétát
nem tolhatod ki egyedül a garázsból." És ez abszolút igaz.
Mindenkire szükségem volt. És ez a fickó, Curtis LeMay, a
hatalmával és hátterével – annak ellenére, hogy civil volt, de
ez egyáltalán nem számított – az egész Vastriád - ami a
kereskedelmi rész volt
- továbbá a katonai-ipari komplexum is neki dolgozott. Szóval
voltak embereink, akik velünk dolgoztak. Csak kiadtuk, hogy mire van
szükségünk, meg a gépi dolgokat és
kész.
Így aztán voltak embereim a Livermore Nemzeti Laboratóriumban, Los
Alamos-ban, Oak Ridge-ben, Tennessee-ben, a Battelle Memorial-nál.
És a lista csak nőtt és nőtt. És LeMay nagyon eszes volt.
Szétdaraboltuk a dolgokat kisebb egységekre és kiküldtük őket,
kiadtuk nekik bérmunkába. Így amikor egy személy az egyik
eszközünkön
dolgozott, nem tudhatta biztosan, hogy mi lehet
az.
Lehet, hogy a meghajtással volt kapcsolatos, vagy a légáramlással.
Nem tudtad összerakni, amíg nem volt nálad az összes alkotórész
és ez egy nagyon okos húzás volt LeMay részéről. Szóval miután
minden visszatért az épületünkbe, az összeszerelő
laboratóriumunkba, összeraktam az egészet. Nagyon nagy személyzet,
több száz ember dolgozott ott. 26 és fél hónapba telt. Közben
iskolába
jártam, majd délutánonként leszálltam a buszról és az összes
ember ott volt a nagy garázslaboratóriumomban. Megkértem LeMay-t,
hogy az emberek ne az egyenruhájukat viseljék, hanem kék farmert
és kockás inget, hogy jobban elvegyüljenek a helyiekkel, mert
megpróbáltam normális életet élni. Úgyhogy azt mondta: „Oh,
öregem, tökéletes. Olyan, mintha álcázva lennének." Én
meg erre: „Mi az, hogy álcázva?" Mire azt mondta: „Ne
törődj vele, csak csináljuk." Én pedig megpróbáltam nem
beszélni erről a suliban, de a kölykök tudták, hogy történik
velem valami.
Wilcock:
Mi mondott neked LeMay, hogy mi célból készíted ezt neki?
Adair:
Azt mondta: „David, én azt akarom, amit te." Én meg azt
mondtam: „Oh, szóval elektromágneses fúzió tárolására képes
erőművet akarsz." Ő meg azt mondta: "Igen, azt akarom."
„Akkor nézzük meg, mit tehetünk ez ügyben." Az üzemanyagom
tesztelésével kapcsolatban tudta tőlem, hogy ezt letesztelni
legjobban egy rakétatestben lehet, és ő pontosan ezt akarta. LeMay
tábornok vezető tisztje Bailey Arthur Williams volt. Mindennap kint
volt a területen. LeMay-t soha nem láttam ott, csak Williams ezredest.
26 hónap után készültünk el a rakétával és addigra
készen álltunk, hogy felrakjuk egy teherautóra és elvigyük a
Wright-Patterson Légibázisra. Megérkeztünk oda. És emlékszem
erre: amikor megérkeztünk, ott állt egy C-141 Starlifter
teherszállító repülőgép. Ha láttál valaha ilyet, meg tudod
erősíteni, hatalmas méretű.
Wilcock:
Irdatlanul nagy.
Adair:
És a gép körül, egy kört alkotva ott álltak a légierő emberei
erősen felfegyverezve. Mondták nekem, hogy guruljak le közöttük.
Én viszont féltem lemenni, mert azt gondoltam, hogy valami történik
itt. Nem akartam megzavarni a dolgokat. És aztán rájöttem, hogy
ezt az egészet nekem csinálják.
Wilcock:
Ha, ha, ha.
Adair:
Emlékszem, csak álltam ott azon a repülőtéren, a nagy,
lebetonozott területen és ott állt az a nagy C-141-es,
meg a katonák fegyverekkel és rengeteg biztonsági ember mindenfelé. Azt
gondoltam: „Te jó ég, ezek
mind miattam vannak itt! Mindjárt szívinfarktust kapok."
Szóval feltoltuk a rakétát a repülőre és elvittük Új-Mexikóba,
a White Sands rakétakísérleti telepre. Ott akartuk fellőni.
Amikor megérkeztünk, előkészítettük. És ekkor kezdett
többszereplőssé
válni
a történet. Ez egy elég hosszú sztori,
de akkoriban én már összebarátkoztam Wernher von Braun-nal. Az
emberek azt szokták mondani erre: „Hát, az meg hogy lehetséges?”
Hát úgy, hogy tudományos díjakat nyertem. Oh, öregem, mire 16
éves lettem, már valószínűleg több, mint 100 tudományos díjam
volt. Néhány trófea magasabb volt, mint én akkoriban. És ezeken
a tudományos versenyeken előkelőségek szokták a nyakadba akasztani
a medálokat. Nos, az egyik ilyen előkelőség Wernher von Braun volt.
Szóval ott vagyunk White Sands-ben a rakétával.
Wilcock:
A C-141-es
fedélzetén vittétek el a rakétát?
Adair:
Igen.
Wilcock:
Ezért őrizték a gépet?
Adair:
Abszolút. A gépet LeMay választotta. Én meg erre azt mondtam: „Jó
választás!” Úgyhogy el kellett mennünk White Sands-be és ekkor
kezdődtek csak el igazán a dolgok. Másnap egy fekete DC-9-es
repülőgép landolt.
Még viccelődtem is Williams ezredessel, miközben ő
a gépet nézte. Viszont észrevettem rajta, hogy nem mosolyog. Azt
mondtam: „Hol van a nyuszifej a gép végéről?” Tudod, a gép
farkának oldaláról, mert azokban az években Hugh Hefner, a Playboy magazin alapítója
is ilyen géppel repült.
Wilcock:
A playboy nyuszi.
Adair: Pontosan. Ránéztem Williams ezredesre, aki általában nagyon kellemes fickó volt, de most nem mosolygott. Egyáltalán nem tűnt boldognak. És jó oka volt erre, mert aggódott valami miatt és igaza is volt. Ahogy a gép odagurult a hangárunkhoz, megállt. Fekete öltönyös, fehér inges, fekete kis nyakkendős fickók szálltak ki belőle. Ahogy közelebb jöttek hozzánk, láttam, hogy vicces kinézetű, háromszög alakú karóráik vannak.
Wilcock:
Ügynökök voltak?
Adair:
Tulajdonképpen azt hiszem MIB-nek (fekete ruhás embereknek)
nevezhetnéd őket. Először láttam ilyet... nem tudtam, kicsodák.
Én pusztán csak azt gondoltam, hogy elég hülye emberek viselnek
ilyen ruhát nyáron az új-mexikói sivatag kellős közepén. És
aztán, miután mindenki leszállt, egy kisebb fickó jött mögöttük.
Rajta viszont khakiszínű rövidnadrág volt és hasonlók. És azt
gondoltam: „Na igen, ez egy okos fickó. Ő tudja, hogy kell
öltözködni.” Ránéztem Williams ezredesre és ő nem szólt egy
szót sem. Megkérdeztem tőle: „Mi a baj, Williams ezredes?” Ő
pedig azt mondta: „Komoly bajban vagyunk.” Megkérdeztem tőle:
„Ki az a fickó a khaki színű ruhában?” És aztán ahogy egyre
közeledett felénk,
felismertem őt egy fényképről, amit von Braun mutatott nekem. Az
Iratkapocs Hadművelet részeként jött át. Rudolph-nak hívták,
Arthur Rudolph-nak. Ő volt az Apollo küldetés F1 Saturn V
holdrakétamotorjának vezető tervezője. De ugyanakkor full Gestapo
náci fickó volt,
aki több tízezer ember haláláért felelős Mittelwerk-ben, Nordhausen-ben, ahol a
V-2-es rakétát építették.
(Szerk.
- Arthur Rudolph náci rakétamérnök volt, aki koncentrációs
táborok foglyait a föld alatt dolgoztatva gyártott
rakétákat a náci Németország gyárlétesítményeiben. A rabok
közül nagyon sokan meghaltak a szörnyű munkakörülmények
között. Becslések szerint a projekt közben 12-20 000 ember
veszett oda – többen, mint ahányan az általuk gyártott V-2-es
rakéták tulajdonképpeni bevetései során.
Rudolph
a háború után az Iratkapocs Hadművelet részeként átkerült az
USA-ba és az űrprogramban egyik fő fejlesztője lett a NASA Saturn
V rakétának. Nyugdíjba vonulása után, 1984-ben az USA kormányzati szervei
a náci Németországban elkövetett háborús bűnök vádjával vizsgálódni kezdtek a személyét
illetően. Hogy a felelősségre vonást elkerülje, lemondott
amerikai állampolgárságáról és elhagyta az országot.
Németországban halt meg 1996-ban.)
És
von Braun azt mondta nekem, ha ez a fickó bárhol felbukkan bármivel
kapcsolatban, amit csinálsz, akkor komoly bajban vagy... mert ez a
fickó át fogja venni a parancsnokságot. Szóval legalább tudtam,
hogy ki ő és elmondhatom, hogy Williams ezredes is tudta, és az
ezredes nem volt boldog. Szóval Rudolph odajött hozzám, én meg
rákezdtem: „Hello, David vagyok. Önt hogy hívják?” Nem
válaszolt. Azt mondta: „Oh, én csak egy fickó vagyok, aki
körbejárkál és hardware-k után kutat a hadsereg számára.
Értesültem róla, hogy van itt egy szokatlan kialakítású
rakétád.” Én meg azt mondtam: „Igen. Akarja látni?” Ő meg
azt válaszolta: „Persze.” Úgyhogy odavezettem és megálltam
vele szemben. A rakéta kettőnk között helyezkedett el. Azt
mondta: „Fel tudnád nyitni, hogy megnézhessem?” Azt mondtam:
„Persze”. Fogtam egy fémblokkot és végighúztam a rakéta
burkán, mire a panel felnyílt és arrébb csúszott. Ő meg csak
nézte a kezemet, meg a fémblokkot és azt mondta: „Az meg mi?”
Én meg: „Ezt disszimiláris fémzárnak hívják. Régi, II.
világháborús technológia. Magának nincs ilyen?” Erre aztán
dühös lett. Azt hiszem egy kicsit talán piszkálódtam vele. De
úgy tűnt, nem ismerte ezt a zárat. Azt mondta: „Elég
fejlett.” Én meg azt gondoltam magamban: „Ez régi, nem
túlságosan fejlett.” Ezután bedugta a fejét a motorrészbe. És
ekkor azt gondoltam, itt a jó alkalom, hogy mondjak neki valamit.
Ha, ha. Úgyhogy áthajoltam és belesúgtam a fülébe „Dr.
Rudolph, ebben a motorban kb. egymilliószor több erő van, mint az
F-1 Saturn V holdrakéta motorjában.”
Wilcock:
Amit ugye ő épített.
Adair:
Oh, öregem. Felállt... és én még életemben nem láttam korábban
senkit ilyen vörös fejjel. Olyan vörös volt, mint a borbély-rúd.
Wilcock:
Ha, ha.
Adair:
Rám nézett és azt mondta: „KI VAGY TE?” Én meg: „Én csak
egy kölyök vagyok, aki rakétákat lő fel a legelők fölé
itt,
Ohio-ban.” És innentől kezdve a dolgok elkezdtek rosszabbodni.
Rudolph teljesen átvette az irányítást a rakétakilövés felett.
Rávett, hogy újraprogramozzam a már beállított navigációt
egy, ha jól emlékszem, tőlünk kb 730 km-re északnyugatra lévő területre, és azt akarta, hogy a rakéta Nevadába, Groom
Lake-be érkezzen le. Azt hiszem, ezt ma ti 51-es körzetnek
nevezitek. 1971-ben egyáltalán nem is hallottam még 51-es
körzetről. Csak Groom Lake-ként ismertem.
Wilcock:
Mi történt, amikor a rakéta leért Groom Lake-be?
Adair:
Nos, amikor fellőttük és elhagyta White Sands-t... kíváncsi
voltam erre a Groom Lake-re, úgyhogy előhúztam egy geofizikai
térképet és azon csak egy nagy száraz tóágy volt látható. És
azt mondtam: „Ennek a
fekete DC-9-esnek gumikerekei
vannak, a hasa
el fog akadni
azon a száraz
tavon.” Erre azt mondta nekem: „Fogd be a szád, és nyomás a
repülőgépre.” Nos, jó oka volt rá, hogy
ezt mondta, mert
amikor odaértünk, nagy kifutópályákat találtunk. Ez ugyanis
a légierő
egyik bázisa. Nincs rajta a térképemen. Először köröztünk egy
kicsit a bázis felett és láttuk, hogy Pitholem ott fekszik lent a
sivatag földjén.
Wilcock:
Ez volt a te rakétád.
Adair:
Pontosan ott ért földet, ahová akarták. Azt hiszem ez volt az
egyetlen dicséret, amit valaha Rudolph-tól kaptam. Azt mondta:
„Pontosan azon a célponton landolt.” Én meg azt gondoltam:
„Igen, hát, rendben.”
Wilcock:
A rakétád képes volt landolni?
Adair:
A rakéta oldalaira nagy, oldalra
csúszó
tartályokat építettem, amikben ejtőernyők voltak, és ezek
tankejtőernyők, 70 tonnás tankokhoz. Szóval a rakéta úgy
landolt, mint egy tollpihe. Semmi sérülés nem volt rajta.
Tökéletes állapotban ott állt a talajon, az ejtőernyők pedig
ott lengedeztek körülötte. Szóval mi is landoltunk. Odagurultunk.
Azt hiszem három hangár volt ott. Nagyon sok mindent gyártottak
ott. 1971 június 20-a volt, az egész bázison folyt a gyártás,
mindenfelé kifutópályák, stb. Bementünk a központi hangárba és
én azt gondoltam: „Öregem, ez nagyon fura. Ebből semmi sincs a
térképemen, pedig ezek kormányzati térképek.”
Wilcock:
Ha, ha.
Adair:
Azt gondoltam: „ Mi a fene ez?” Mindenesetre kiszálltunk.
Bepattantunk ezekbe a viccesen kinéző gokart-szerű járgányokba.
Elég nagyok voltak, igazán nagyok, 10-12 ember elfért bennük. És
mivelhogy tudományos, mérnöki orientációjú ember vagyok,
megnéztem ezeket a golfautókat és azt mondtam magamban: „Mi a
fene működteti ezeket? Nincsenek propán tartályai és nem
elektromos.” Volt egy nagy beömlőnyílás, aminek a belsejében
valamiféle fény volt, és működés közben a fény egyre
világosabb lett. Aztán amikor lelassított, a fény elhalványodott.
Wilcock:
Volt valamilyen kipufogója?
Adair:
Nem. Csak olyan fura vinnyogó hangja volt. Olyan volt, mint egy
orsó, mint egy turbina. Még ma sincs ötletem, hogy mire
szolgáltak, de nagyon gyorsak voltak. A golfautók csak 16-25 km/h
sebességgel képesek haladni. Ezek viszont 96-112 km-es óránkénti
sebességgel száguldottak. Rudolph azt mondta: „Szállj fel erre.”
Felszálltam és odahajtottunk a központi hangárhoz. Megálltunk és
ottmaradtunk. Aztán az összes ajtónál elkezdtek villogni ezek a
sárga figyelmeztető lámpák. Ezután a padlóból feljöttek ezek
a kis csövek, amik egymáshoz voltak láncolva,
szóval feljött a védőkorlát. És én azt gondoltam magamban: „Ez
vajon mire való? Nem akarják, hogy emberek sétálgassanak ebben az
épületben.” Nos, erre elég gyorsan megkaptuk a választ. Ez
ugyanis egy lift volt. Azt gondoltam: „Öregem, ekkora nagy lift,
ekkora beton padlóval, 100 tonna beton lehet itt.” Azt gondoltam:
„Öregem, nem használhatsz láncokat vagy kábeleket ilyen súly
mozgatásához.” Persze, természetesen nem láncokat használtak.
Miután leértünk az emelet alá, láthattuk őket forogni, 12 darab
volt belőlük, benne forogtak a falban. Csigakerekek voltak. Ezek a
legnehezebb teherhordó kerekek, amikről tudomásunk van. A
méretüket
tekintve
egyenként
nagyobbak
voltak
egy mamutfenyőnél. És én elgondolkodtam ezen. Azt gondoltam:
„Honnan szerezhették és kik gyárthatták ezeket?” Egyszerűen
bámulatos volt. Lementünk.
Wilcock:
Vagyis képes volt látványos mennyiségű súlyt megtartani.
Adair:
Abszolút. Behozhattál egy egész anyahajóhordozót és levihetted
ezzel a cuccal. Bármekkora súlyt képes volt mozgatni. Szóval
lementünk a lifttel. Lementünk és én közben számoltam, és úgy
becsültem, hogy kb 60 métert mentünk lefelé és amit ezután
láttunk az őrület volt. Egyenesen előre néztél. Olyan volt,
mint a Mamut-barlang, ha voltál ott valaha...
Wilcock:
Oh, igen, voltam. Kentucky-ban. Igen, az tényleg hatalmas.
Adair:
Hasonló, de ennek a mérete kb tízszerese volt annak. A padlótól
a mennyezetig azt hiszem kb 30 méter és az elég nagy. Lent pedig
merőleges falak és ezekben a falakban üzletek, hangárnyílások
és irodák
voltak. Láttad az embereket, ahogy az irodában dolgoznak. Ezután
beszálltunk ebbe a gokart-szerű járműbe. Elhaladtunk néhány
ilyen hangárajtó előtt és ezek közül néhány részlegesen
nyitva volt. És öregem, olyan dolgokat láttam ott, amiket nem
tudok megmagyarázni. Volt ott néhány igazán szokatlan repülő.
Nem tudnám megmondani, hogy repülőgép vagy űrhajó volt. Mentünk
le tovább és volt egy másik dolog is ott a hangár végén, és
ott az ajtó kicsit szélesebbre volt tárva. Öregem, az egy Moose
repülőgép volt. Úgy nézett ki, mint az XB-70-es Valkyrie, de a
kacsaszárnyai és a beömlőnyílásai különböztek. Szóval ez
valami más volt. Na most, az első Valkyrie lezuhant. A második gép
a Légierő múzeumában van a Wright-Patterson légibázison.
Úgyhogy mit keresett az a valami ott? És megint csak, mindenféle
dolog rá volt kapcsolva és mindenféle tálcák voltak alatta, egyszóval ez működőképes volt. Nem tudom, hogy mit csinált. Szóval
lementünk - lementünk és haladtunk vagy negyed mérföldet (400 méter-t). És
ez az út, a fő folyosó, tovább folytatódott, ameddig az emberi
szem csak elláthatott. A Föld görbületének megfelelően görbült,
úgy értem egyszerűen hatalmas volt. Szóval haladtunk előre és
megkérdeztem az egyik fickót... egy nagyon egyszerű kérdést tettem
fel neki: „Ejha, és mit csináltok a kosszal?” És ők ettől
teljesen bepipultak. Azt gondoltam magamban: „Vajon miért zavarja
őket a szennyeződés kérdése?” És ekkor tettem még egy
megjegyzést. Azt mondtam: „Mit használtok, fézer-t?” (Szerk
– ez egy olyan jellegzetes kézifegyver, ami a Star Trek sorozatban
látható)
És erre aztán
már TÉNYLEG megőrültek. Azt gondoltam: „Ezzel ráléptem az
idegeikre. Mi folyik itt ezen a helyen?”
Wilcock:
Ekkor milyen sebességgel haladtatok a gokarttal?
Adair:
Kb 80 km/h-val. Szóval nagy területet jártunk be. És még mindig
nem láttam ennek a helynek a végét. De innentől kezd a sztori egyre jobb
lenni. Ekkorra már egy kicsit lehiggadtam... Nem tudtam
róla, hogy folyik bármi is a föld alatt. Kihajoltam, csak hogy
körülnézzek az előttem ülő emberek mögül. És észrevettem,
hogy amikor kinyújtottam a karom, sehol sem volt árnyék. Olyan
volt, mintha egy festőkamrában lettem volna. Ott sincs árnyékod,
egyszerűen nem látod. De itt a probléma. Nem találtam semmilyen
világítótestet. Egyet sem. Nem volt közvetett fény, nem volt
közvetlen fény, egyszerűen semmilyen világítótestet sem láttam.
Tökéletes volt a megvilágítás, de az isten szerelmére, a mai
napig sincs ötletem arról, hogyan csinálták ezt. Azt gondoltam,
hogy talán a levegőben van valami. De hogyan világítasz meg egy
légkört? A saját fényedet lélegzed be?
Wilcock:
A mennyezet nem látszódott világosabbnak? Vagy egyenletes
megvilágítás volt?
Adair:
Egyenletes világítás volt. Tökéletes volt, még a sarkokban
is...
Wilcock:
Nagyon furcsa.
Adair:
Igen, használhatjuk rá ezt a szót is.
Wilcock:
Oké. Szóval haladtatok lent ebben a csarnokban és egész idő alatt
80 km/h-val száguldottatok. És azt láttad, hogy csak jönnek
egymás után az irodák, irodák és irodák?
Adair:
Igen.
Wilcock:
És hangárok ajtajai, amikben űrhajók/repülőgépek voltak, meg
ilyesmik.
Adair:
Igen, igen.
Wilcock:
Vagyis több
száz, vagy akár több ezer lehetett ott ilyenekből.
Adair:
Meg tudnám mondani, ha nem haladtunk volna tovább. De mi kb 400
méter mentünk. Viszont a sztori kezdett egyre furcsábbá válni.
Ha nem lett volna már eddig is elég furcsa - nem volt árnyék, tökéletes
volt a megvilágítás, gigantikus barlang - amiről azt sem tudtam,
hogy ott van –, az összes hangárcsarnok, és a legtöbbje szűkre
volt zárva. Szóval isten tudja mi volt mögöttük.
Wilcock:
És milyen bizarr volt az is, hogy egyszerű kérdéseket tettél fel
és mégis dühösek lettek.
Adair:
Igen, és úgy értem, hogy NAGYON dühösek lettek. Már majdnem azt
mondtam nekik: „Nyugodjatok le, srácok!
Te jó ég! Csak megkérdeztem.” Ha ez még nem volt elég furcsa,
akkor képzeld el ezt. Megálltunk a bal oldalon. Volt
ott
egy olyasvalami, mint az íriszazonosító kamera. Kb 12 méter
átmérőjű. Hatalmas volt, öregem. Megálltunk, a sofőr kiugrott,
odafutott ehhez az üvegpanelhez, rátette
a kezeit és belenézett ebbe a periszkópszerű valamibe és aztán
volt egy villanás és az írisz kinyílt. És amikor teljesen
kinyílt, egy másik, vízszintes panel jött elő, hogy kitöltse a
rést, így át tudtunk haladni rajta.
Wilcock:
Szóval ez valamilyen retinaszkenner volt?
Adair:
Igen. Én meg csak ültem ott és azt mondtam magamban: „Mi? Ez egy
retinaszkenner vagy tenyérszkenner? Nekünk nincs semmi ilyenünk.”
1971-et írtunk. Nem volt személyi számítógép, faxok, modemek,
nem voltak okostelefonok, sem laptopok. Még zsebszámológépeink
sem voltak. Az csak pár évvel később jött ki a Texas Instruments
jóvoltából. És most azt mondod nekem, hogy ez a fickó retina- és
tenyérszkennert használ a falon, ami kinyitja ezt a hatalmas írisz
ajtót? És én még sohasem láttam ekkora íriszt. Úgyhogy azt
mondtam: „Ember, mi folyik itt ezen a helyen? Olyan technológiákat
gyártanak, amiket én még sohasem láttam”. És ezután beléptünk
ebbe a nagy tornacsarnok méretű helyiségbe és bent sötét volt.
Aztán pedig felgyúltak a fények.
Wilcock:
Hadd kérdezzek meg valamit. Gondolod, hogy azért kellett az írisz
ajtó egy átlagos ajtó helyett, hogy ha valami felrobbanna bent,
akkor ez szükséges a robbanásveszélyes erő benntartásához?
Adair:
Nos, vagy ezért, vagy pedig biztonsági okokból. Azt egészen
biztosan nem akarták, hogy te csak úgy sétálgass ott, elhúzd az
ajtót és belépj oda. Amúgy sem tudsz elhúzni egy ilyen ajtót :)
Szóval az első benyomásom az volt, hogy „Öregem, valami
hiper-szuper dolognak kell az ajtó mögött lennie, amit nem
akarnak, hogy bárki meglásson.” Úgyhogy begördültünk ebbe a
terembe és a fények felgyulladtak. Azt gondoltam: „Rendben van.
Keresni fogok egy fényforrást.” Mindenfelé pillantottam – nem
találtam világítótestet. A fény úgy jön létre, mint a
reosztát esetében. Fokozatosan
éri el a teljes fényerőt, míg az passzolni fog a kinti
fényerőhöz. Én meg azt mondtam: „Istenem, hogyan csinálták
ezt? Bármit megadnék, hogy tudjam, hogyan csinálták.” Szóval
megálltunk és a helyiség távolabbi végében ott volt egy
hatalmas nagy acél emelvény, olyan volt, mint egy színpad. És
volt valami a színpadon, de körülötte egy hatalmas függöny
lógott le, és ez nem egy szövetfüggöny volt, hanem mintha egy
kamion sárhányója lett volna, de akkora volt, mint ez a függöny.
A súlya több tonna lehetett.
Wilcock:
Tudnál egy kicsit részletesebben is beszélni erről az emelvényről
és a függönyről?
Adair:
Igen. Azt mondanám, hogy a maga a függöny több, mint 30 méter
széles és valószínűleg 7 méter magas volt.
Wilcock:
És valami nagy méretű dolog volt mögötte.
Adair:
Jobb, ha elhiszed nekem. Kábelek futottak fel a mennyezetig és
eltűntek a sötétben. Isten tudja, mit lehetett ott fent. Ezen a
ponton nem is akartam tudni. Szóval felhúzták a függönyt.
Kiszálltunk a gokartból. Mindannyian ott álltunk. Felhúzták a
függönyt és én olyannyira csalódott lettem... Azt gondoltam, hogy
mindenki előtt járok az elektromágneses fúziót tároló motorommal, ami odakint áll a sivatagban, igaz? És aztán
felhúzták a függönyt... Képzelj el egy 18 kerekes kamiont nagy
alvókabinnal. Na ez több, mint 20 méter hosszú volt, vagy még annál is nagyobb. 20 méter hosszú, 7 méter széles, 4,5 méter
magas. Ez egy elektromágneses fúziót tároló motor EKKORA
MÉRETBEN! És én csak álltam ott... vegyes érzéseim voltak.
Csalódott, ugyanakkor izgatott is voltam. Úgy értem, az enyém
csak 80 cm-es, ez a dolog meg egy szörnyeteg.
Wilcock:
Akkor hadd kérdezzelek ismét. Gondolod, hogy amikor LeMay látta az
eredeti, 93 oldalas jegyzetfüzetedet - amit édesanyád mutatott meg
neki –, látta a lenyomatát annak, hogy te valami olyasmit
alkottál, ami hasonlított ehhez az 51-es körzetben lévő, nagy
értékű objektumhoz?
Adair:
Azt hiszem a Battelle-nél lévő fickók látták. A Battelle
Memorial személyzetében 1971-ben 137 Nobel-díjas volt. Szóval az
egy szellemi erőmű volt. Az egyik csoportjuk pedig rájött erre,
mert ránéztek a matematikára és ebből ők meg tudják mondani,
milyen irányba haladsz és hogyan fog ez kinézni, ha fizikai formát
ölt. Úgyhogy el tudom képzelni, hogy valaki abban a csoportban
tudott erről a dologról vagy elintézte, hogy LeMay tudjon róla.
De hogy szerény legyek – mert abban a pillanatban nagyon szerény
voltam - olyan volt a helyzet, mintha én egy Ford A-modellt
építettem volna, nekik meg egy Lamborghini-jük volt. És annak
ellenére, hogy az A-modell és a Lamborghini ereje annyira
különbözik egymástól, attól még mindkettő belsőégésű
motort használ, igaz? Vannak hasonlóságaik.
Wilcock:
Volt ennek valamilyen színe? Milyen színű volt?
Adair:
Óceán kék, kékes-zöldes - nagyon csinos volt. És fényes. De
ellentétben az enyémmel, e körül egy ektoszkeleton struktúra
volt, amiről azt gondoltam: „Na, ez nagyon furcsa.” Úgy nézett
ki, mint H. R. Giger munkái.
(Szerk.
- Hansruedi Giger svájci képzőművész egyedi stílusú,
szürrealista képeiről ismeretes. Művészetében sokszor
félelmetes, horrorisztikus vonásokba gyúrta eggyé a különböző
szerves és technológiai formákat egy különleges, bizarr,
álomszerű világot létrehozva ezzel. Alkotásainak visszatérő
motívumai a biomechanikus alakok, a szexualitás, az ember és gép
közti kontraszt, és a természetellenesség. A nagyközönség főként
a „Nyolcadik utas: a Halál” látványtervezőjeként ismeri, ő
tervezte pl a film földönkívüli lényeit is.) Azt
gondoltam, „Öregem, mi lehet ez?” így hát, meg kellett
kérdeznem. Ránéztem Rudolphra és azt mondtam: „Ez gép vagy
pedig organikus?” Mivelhogy nem tudtam eldönteni... mert az
ektoszkeleton struktúra úgy nézett ki, mintha csontból lett
volna. Csak álltam ott és azt mondtam: „Öregem, csak annyit
tudok mondani, hogy elég alien-nek néz ki!” (Szerk.
– Míg a közismertebb „exoskeleton” kifejezés pusztán egy
külső vázat jelent, addig az „ektoskeleton”-t egy egész külső
héjnak, vagy buroknak lehet tekinteni, amely körbefogja és védi
bizonyos lények testét.)
Wilcock:
Oké. Szóval azt mondod, hogy olyan volt, mintha csontból lett
volna, és egy ektoszkeleton volt körülötte. Volt valamilyen
hagyományos sejt-struktúrája, pl csirkedróthoz hasonló
mintázata? Vagy bizonyos részein vastagabb, bizonyos területein
vékonyabb volt? Voltak benne dendritek?
Adair:
Nos, ismered, hogyan kezdenek a csontok vastagodni a gerincoszlopnál,
mintha egy légketrec lenne és ez az egészet körülölelte. Igazán
jól körbevédte. És lépcsők vezettek fel az emelvényre, oda,
ahol ez a dolog feküdt. Odafordultam Rudolph-hoz és megkérdeztem:
„Felmehetek a lépcsőn és megnézhetem közelebbről ezt a
valamit?” A Légierő emberei azt mondták: „Nem!” Rudolph azt
mondta: „Igen.” És nyilvánvaló, hogy ő volt a főnök, mert a
Légierő emberei elhallgattak. Így aztán felmentem a lépcsőn,
odasétáltam ehhez a valamihez és ekkor kezdődtek el igazán a
fura dolgok. Már most is azt gondolhatod, hogy elég fura a sztori,
de innentől kezdve még furábbá válik. Az első dolog, amit
észrevettem, hogy látszott rajta az árnyékom. Keresztülláttam
ezen a valamin és nem volt sehol egy árnyék. Megfordultam,
nézelődtem mindenfelé, de nem láttam világítótesteket. Oké,
tehát van világítás, nincsenek világítótestek és árnyékok
sem. Na most, itt fekszik előttem valami, amin viszont ott van az
árnyékom, teljesen normális formában. És észrevettem még
valamit. Az én rakétámban valószínűleg 5 mérföldnyi kábel,
csavaranyák, szegek, hegesztővarratok és mindenféle ilyesmik
voltak. Ezen az átkozott valamin egyetlen csavar, szegecs,
hegesztővarrat sem volt. Úgy nézett ki, mintha egy padlizsán lett
volna. Legszívesebben megfordultam volna és azt mondtam volna:
„Hogy a pokolba építettétek meg ezt?” Addigra rájöttem, hogy
már azzal is elég nagy bajt okoztam, hogy rákérdeztem a koszra.
Eléggé hülyét kaptak már attól is.
Wilcock:
Azt mondtad, hogy óceánkék színű volt... Ránézésre
fényes,
csillogó volt? Lapos volt? Volt alumínium kinézete? Voltak benne
részecskék?
Adair:
Különböző területek voltak rajta – a csontból lévő
ektoszkeleton struktúra lapos volt. A nagy kerek gömbök - amik az én
motoromban a ciklotronok lettek volna - zöldeskék színűek, de ezek a
részek simák voltak. És amikor felmentem oda, észrevettem az
árnyékomat, igaz? Szóval felemeltem a karom és az árnyékom egy
másodpercre mögöttem villant fel.
Wilcock:
Ez fura.
Adair:
Én meg csak néztem... Megfordultam, és ránéztem Rudolphra, és ő
boldog volt. Elmondhatom neked. Mintha azt mondta volna: „Uh-huh,
szóval kapcsolatba léptél vele?” Ránéztem és mi voltunk az
egyedüliek ott, akik igazán tartottuk egymással a szemkontaktust.
A katonák egy teljesen más világ voltak.
Szóval azt mondtam: „Ez hőfelismerő ötvözet?” Felveszi a
belőlem kiáramló hőt és visszatükrözi a hajótesten. És én
ekkor azt gondoltam: „Istenem, ez tök jó!”
Wilcock:
Utálom, hogy félbe kell szakítsalak, de nekünk ugyebár
epizódokat kell készítenünk és mára ennyi időnk volt erre az
adásra. Nagyon érdekes volt, és sajnálom, hogy több részre kell
tagolnunk, de hamarosan jövünk újra David Adair-rel, a Kozmikus
Közzététel különleges vendégével. Köszönöm, hogy
megnéztétek.
David
Adair történetének előzménye itt olvasható:
Itt lesz a könyv verzió a témához valamelyest kapcsolódó Steven Greer - Illegálisan Titkosított (Elismeretlen) című filmből: Felfedetlen - Steven M. Greer: A világ legnagyobb titkának leleplezése - Nem vagyunk egyedül... Soha nem is voltunk... - VÁRHATÓ MEGJELENÉS 2017 DECEMBER https://www.magyarmenedek.com/products/13528/Felfedetlen_-_Steven_M__Greer.htm
VálaszTörlésA Világhelyzete megacikke a filmről: http://vilaghelyzete.blogspot.hu/2017/10/illegalisan-titkositott-unacknowledged.html
(A GoodETHungary filmösszefoglalója alapján, azt kiegészítve néhány gondolattal, főleg a cikk végén)
Köszönöm a fordítást.
VálaszTörlés'71 éppen 46 éve volt....a technika ma is scifi-be illő....csak annyit tudok vakkantani, hogy "...hát öregem...."